Αρχική σελίδα » Το Τμήμα » Ανθρώπινο Δυναμικό » Μέλη ΔΕΠ » Α Τομέας » Γεώργιος Ζερβός

Γεώργιος Ζερβός

Μόνιμος Επίκουρος Καθηγητής Μορφολογίας της Δυτικής Μουσικής (Μουσική του 20ού αιώνα)

Τομέας Ιστορικής και Συστηματικής Μουσικολογίας

Συνθέτης – Μουσικολόγος

Είναι πτυχιούχος Φυσικής του Φυσικομαθηματικού Τμήματος του Παν/μίου Αθηνών (1979). Σπούδασε ανώτερα θεωρητικά και πιάνο στο Ελληνικό Ωδείο και στο Ορφείο και σύνθεση με τον Γιάννη Ιωαννίδη. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στη Γαλλία (D.E.A. στο Παν/μιο Paris I-Panthéon-Sorbonne) και είναι διδάκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έργα του έχουν παιχτεί στην Ελλάδα καθώς και στην Ιταλία, Βουλγαρία, Κύπρο, Γαλλία, Αμερική. Έχουν ηχογραφηθεί από την Ελληνική Ραδιοφωνία, ενώ παραγγελίες για σύνθεση μουσικών έργων τού έχουν δοθεί από το Γ΄ Πρόγραμμα, το Ινστιτούτο Γκαίτε, τον ΟΜΜΑ κ.ά. Οι συνθέσεις του εκδίδονται από τον εκδοτικό οίκο Κ. Παπαγρηγορίου-Χ. Νάκας και έργα του έχουν ηχογραφηθεί από τις δισκογραφικές εταιρείες Warner (Έρως και Ψυχή, 1999)και Agora (Σπουδή για κουαρτέτο εγχόρδων, 2000). Έχει γράψει άρθρα για τη μουσική του 20ου αιώνα, έχει δώσει διαλέξεις και έχει συμμετάσχει σε πολλά συνέδρια. Το 2001 εκδόθηκαν από τον εκδοτικό οίκο Κ. Παπαγρηγορίου-Χ. Νάκας δύο βιβλία του με τίτλους αντίστοιχα: Schönberg, Berg, Webern: Η κρίση της μουσικής δια μέσου της κρίσης του θέματος και των μορφών και Ο Νίκος Σκαλκώτας και η ευρωπαϊκή παράδοση της μουσικής των αρχών του 20ου αιώνα.

Ερευνητικά ενδιαφέροντα:

Μορφολογία – ανάλυση της δυτικοευρωπαϊκής μουσικής παράδοσης με έμφαση στη μουσική του 20ου αιώνα. Μουσική δημιουργία – σύνθεση.

Διδασκόμενα μαθήματα:

  • MO 70 Μορφολογία της Δυτικής Μουσικής Ι (Μπαρόκ) & ΙΙ (Κλασικισμός) ΥΠ (5ο-6ο Εξάμηνο)
  • ΜΟ 46 Μουσική δημιουργία – Σύνθεση ΥΕ (8ο Εξάμηνο)
  • Μ Εισαγωγή στη Μουσική του 20ού αιώνα ΕΕ (Χειμερινό Εξάμηνο)
  • ΜΟ 23 Μορφολογία της Μουσικής του 20ού αιώνα ΕΕ (Εαρινό Εξάμηνο)
  • Μ Μιλώντας για τη Μουσική: «Μουσική: Γλώσσα όπου οι γλώσσες τελειώνουν» (Ρ. Μ. Ρίλκε) ΕΕ (Χειμερινό Εξάμηνο)

 

Δημοσιευμένα έργα:

  • Νίκος Σκαλκώτας και η ευρωπαϊκή παράδοση των αρχών του 20ου αιώνα, σειρά Ελληνικές Μουσικολογικές Εκδόσεις, υπεύθυνος Απόστολος Κώστιος, εκδ. Παπαγρηγορίου-Νάκας, Αθήνα, 2002 (ISBN 960-7554-25-6).
  • Schoenberg, Berg, Webern. Η κρίση της μουσικής διαμέσου της κρίσης του θέματος και των μορφών, σειρά Ελληνικές Μουσικολογικές Εκδόσεις, υπεύθυνος Απόστολος Κώστιος, εκδ. Παπαγρηγορίου-Νάκας, Αθήνα, 2002 (ISBN 960-7554-26-4).
  • «Το νόημα του αθεματισμού στον Webern», Μουσικολογία, αρ.1 (1985), 68-76.
  • «To Allergo Misterioso του Alban Berg: η έννοια του θέματος και η σχέση του με τις πολυφωνικές τεχνικές, στη σύγχρονη μουσική», Μουσικολογία, αρ.3, 1985, 72-87.
  • «Μοντερνισμός και μεταμοντερνισμός: περιγραφή και προοπτικές των κινημάτων που επικράτησαν στη μουσική του αιώνα μας», Το Τέταρτο, αρ.31, 1987 (εκδ. Γραμμή, Αθήνα), 41-45.
  • «Εξπρεσιονισμός και αφαίρεση στη μουσική των αρχών του αιώνα: A. Webern – W. Kandinsky, δύο δρόμοι παράλληλοι στο χώρο της σύγχρονης τέχνης», Διαβάζω, αρ. 208, 1989 (εκδ. Καστανιώτη, Αθήνα), 62-69.
  • «Τα οντολογικά χαρακτηριστικά του θέματος και θεματική αφαίρεση», Μουσικολογία, αρ.7-8, 1989 (εκδ. Παρατηρητής, Θεσσαλονίκη), 203-211.
  • “Aspects de la musique hellénique contemporaine” (“Πλευρές της σύγχρονης ελληνικής μουσικής”), Revue d’ esthétique, No20, 1991 (Editions Jean – Michel Place, Paris), 91-99.
  • «Η κρίση του θέματος στο έργο των συνθετών της δεύτερης σχολής της Βιέννης (Schoenberg, Berg, Webern) », Διδακτορική διατριβή, στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη, 1994, Α΄ Τόμος 345 σελίδες, Β΄ Τόμος 245 σελίδες.
  • «Η κρίση στη μουσική του 20ου αιώνα. Θέμα και μορφή στη σύγχρονη μουσική δημιουργία», Μουσικολογία, αρ.9, 1997 (εκδ. Νήσος, Αθήνα), 14-27.
  • «Προβλήματα μορφής και περιεχομένου στη μουσική του 20ου αιώνα», Τα μουσικά, Τεύχος 2, Χειμώνας 1996-97 (εκδ. Εξάντας, Αθήνα), 8-14.
  • «Schoenberg, Berg και Webern: θέμα, σειρά και μορφή στα δωδεκαφθογγικά έργα τους», Τα μουσικά, Τεύχος 3, Φθινόπωρο-Χειμώνας 1997 (εκδ. Εξάντας, Αθήνα), 58-64.
  • «Το Κονσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ.42 του Arnold Schoenberg: μια ασυμβατότητα μεταξύ του δωδεκαφθογγικού και του ρυθμικο-μελωδικού θεματικού υλικού», Μουσικολογία, αρ.10-11, 1998 (εκδ. Νήσος, Αθήνα), 124-138.
  • «Η έντεχνη μουσική στον 20ο αιώνα», Εκπαιδευτική Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια, 1999 (εκδ. Εκδοτική Αθηνών, Αθήνα), Τόμος 28 (Θέατρο –Κινηματογράφος –Μουσική –Χορός), 153-157.
  • «Προβλήματα μορφής και περιεχομένου στη σύγχρονη έντεχνη ελληνική μουσική δημιουργία (Μια σύντομη περιγραφή των τάσεων που ακολούθησαν οι Έλληνες συνθέτες στον 20ο αιώνα) », πρακτικά συμποσίου Ελληνικής Μουσικής (Άνδρος 28/29-8-1999), εκδ. Παπαγρηγορίου-Νάκας, Αθήνα 1999, 133-158.
  • «Το θέμα ως παράγων διαμόρφωσης των επιμέρους δομικών στοιχείων και ενοτήτων. Μια μορφολογική προσέγγιση της Invention αρ.4 σε Ρε ελάσσονα του Bach», Μουσικολογία, αρ. 12-13 , 2000 (εκδ. Νήσος, Αθήνα), 237-257.
  • «Η γέννηση της όπερας», Καθημερινή, 22-4-2001, 9-11 (ένθετο περιοδικό Επτά Ημέρες).
  • «Οι φιλοσοφικές και αισθητικές επιδράσεις των θεωριών του Goethe στη διαμόρφωση βασικών μορφολογικών προτύπων στη μουσική του Webern: η ανανέωση των κλασικών μορφών δια μέσου της έννοιας των μεταμορφώσεων», Μουσικολογία, αρ. 15, 2002 (εκδ. Εξάντας, Αθήνα), 61-73.
  • «Κριτήρια αξιολόγησης της μουσικής του 20ου αιώνα» στο συλλογικό τόμο Τεχνών κρίσεις: Κείμενα για την κριτική, εκδ. DIAN: Εκδοτική Εκπαιδευτική Συμβουλευτική, Αθήνα 2002, 99-112 και επίσης, στο συλλογικό τόμο Η αξία της μουσικής σήμερα, εκδ. Μ. Νικολαϊδης & Σία Ο.Ε, πρακτικά του 1ο Διεθνούς Συνεδρίου του Περιοδικού Μουσικολογία & Ινστιτούτου Goethe Αθηνών, Αθήνα 2003, 114-123.
  • “Nikos Skalkottas: Moderato, Reihe und De/ Formierung im ersten Satz der 4 Sonatine fϋr Klavier und Violine (1935)” σε συνεργασία με τον Hans Hendrik Wielgosz, Musik und Ästhetik, αρ.25, Ιανουάριος 2003, 34-39 (+8 σελίδες γραφική ανάλυση και παρτιτούρα).
  • «Η μουσική στις αρχές του 21ου αιώνα. Τάσεις και προοπτικές», Μουσικολογία, αρ.17, 2003 (εκδ. Εξάντας, Αθήνα), 97-104.
  • «Οι σπουδές μουσικολογίας στη Γαλλία», Μουσικολογία, αρ.18, 2003 (εκδ. Εξάντας, Αθήνα), 43-47.
  • “Iannis Xenakis, les compositeurs de l’Ecole de Vienne et le concept de structures hors-temps”, στο συλλογικό τόμο της σειράς arts 8 του Université 8. Γενικός τίτλος του τόμου Iannis Xenakis, Gérard Grisey. La métaphore lumineuse, εκδ. L’Harmattan, Paris, 2003, 213-224.
  • «Στην Ευρωπαϊκή μουσική πρωτοπορία», αφιέρωμα στον Γιάννη Ξενάκη, Καθημερινή, 2/2/2003 (στο ένθετο περιοδικό Επτά Ημέρες ), 19-21.
  • «Η μουσική γλώσσα του Νίκου Σκαλκώτα», αφιέρωμα στον Νίκο Σκαλκώτα, Καθημερινή, 19/9/2004 (ένθετο περιοδικό Επτά Ημέρες), 10-13.
  • «Η σαφήνεια της έκφρασης και η «ασάφεια» της μορφής. Μορφολογικές προσεγγίσεις στη μουσική του Debussy», Τα Μουσικά, αρ.7, Άνοιξη 2004 (εκδ. Εξάντας, Αθήνα), 57-68.
  • «Τύποι θεματικών υποστάσεων (εκθέσεων) και «επανεκθέσεων» στις δίφωνες Inventiones του J.S.Bach”, Πρακτικά του Διεθνούς Συνεδρίου Μουσικολογίας του Περιοδικού Μουσικολογία και του Μεγάρου Μουσικής με τον γενικό τίτλο Μουσική Ανάλυση και Ερμηνεία, συμβολή στην επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννηση του Theodor W. Adorno, Αθήνα, 4-6/11/2003, εκδ. ΟΜΜΑ, Αθήνα 2006, 323-334.
  • «Μουσικά ιδιώματα και αισθητικές κατευθύνσεις στο έργο του Νίκου Σκαλκώτα», στο δίγλωσσο αφιέρωμα του Μουσείου Μπενάκη με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Νίκου Σκαλκώτα (1904-1949). Υπό έκδοση.
  • «Το μουσικό έργο ως μορφής και περιεχομένου: οι διαδικασίες της σύνθεσης από το πρίσμα της μουσικής του 20ου αιώνα», Πρακτικά από την ημερίδα με θέμα Μουσική Πράξη και θεωρία, που διοργάνωσε το τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Παν/μίου Μακεδονίας στις 20/1/2005. Υπό έκδοση.

Συνθετική δραστηριότητα,

έργα, εκτελέσεις και εκδόσεις έργων:

 

Έργα και εκτελέσεις έργων:

  • Πέντε παραλλαγές για φλάουτο και πιάνο (1980), Φεστιβάλ Musicus Concertus Firenze, 16-11-1981 φλάουτο: Στέλλα Γαδέδη, πιάνο: Ντιάνα Βρανούση.
  • Αρχέτυπα Ι, για ορχήστρα δωματίου (1982), Παραγγελία του Γερμανικού Ινστιτούτο Γκαίτε, Αίθουσα συναυλιών Γκαίτε, 12-1-1982, Ελληνικό Μουσικό Εργαστήρι, διεύθυνση: Θόδωρος Αντωνίου.
  • Πέντε παραλλαγές για φλάουτο και πιάνο, 5η Συναυλία Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, 9-5-1984, Αίθουσα Ωδείου Αθηνών, φλάουτο: Στέλλα Γαδέδη, πιάνο: Βίκυ Στυλιανού.
  • Κουαρτέτο εγχόρδων αρ.1 (1981), Βαλκανικό Φεστιβάλ Μουσικής, 4-4-1985, Σόφια, Κουαρτέτο Κάρντζιεφ.
  • Αρχέτυπα ΙΙ, για ορχήστρα (1985), Παραγγελία του Δήμου Ηρακλείου Κρήτης, Ηράκλειο (Μικρό Κηποθέατρο), 7-7-1985, διεύθυνση: Θόδωρος Αντωνίου, ορχήστρα του Πανεπιστημίου Βοστόνης ALEA III.
  • Κουϊντέτο, για φλάουτο, κλαρινέτο, βιολί, βιόλα και πιάνο (1986), Παραγγελία του συγκροτήματος ‘Σύμμολπα’, 6-11-1986, στα πλαίσια του Μουσικού Φθινοπώρου, Γαλλικό Ινστιτούτο, συγκρότημα ‘Σύμμολπα’ (φλάουτο: Στέλλα Γαδέδη, κλαρινέτο: Στάθης Κιοσόγλου, βιολί: Νίνα Πατρικίδου, βιόλα: Νατάσσα Ανανά, πιάνο: Ντιάνα Βρανούση).
  • Κουϊντέτo (πρόκειται για το προηγούμενο έργο), Φεστιβάλ MIDEM Classique, 28-1-1987, Κάνες, συγκρότημα ‘Σύμμολπα’.
  • Κουϊντέτο, Α΄ Φεστιβάλ Σύγχρονης Ελληνικής Μουσικής Δωματίου σε συνεργασία του Υπουργείου Πολιτισμού, της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, της Ε.Ρ.Τ και της Κ.Ο.Α. 2-4-1987, Αίθουσα Παλλάς, συγκρότημα ‘Σύμμολπα’.
  • Κουϊντέτο, 4ο Φεστιβάλ Σύγχρονης Μουσικής, Νάπολι, 9-10-1987, συγκρότημα ‘Σύμμολπα’.
  • Κουϊντέτο, Διεθνείς Μουσικές Εβδομάδες Ορλεάνης (Semaines Musicales d’ Orleans) 13-11-1987, Ορλεάνη, συγκρότημα ‘Σύμμολπα’.
  • Ανάβαση (1987), πάνω στο ομώνυμο ποίημα του Saint John Perse, για μέτζο σοπράνο και ορχήστρα δωματίου, στα πλαίσια του 2ου Φεστιβάλ Ελληνικής Μουσικής Δωματίου της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, σε συνεργασία με το Α΄ Πρόγραμμα της Ε.Ρ.Τ. 24-4-1988,Εθνική Πινακοθήκη, μέτζο σοπράνο: Μαρία Μαρκέτου, διεύθυνση: Δημήτρης Αγραφιώτης.
  • Χωροχρονία Ι (1988), College Néerlandais της Γαλλίας, 24/11/1988, φλάουτο: Σοφία Καμβύση.
  • Ανάβαση, στα πλαίσια των εκδηλώσεων των 50 χρόνων του Γαλλικού Ινστιτούτου, 1-12-1988, παίζει το γαλλικό συγκρότημα: Ensemble Denojours, διευθύνει ο Fabrice Bollon, μέτζο σοπράνο: Μαρία Μαρκέτου.
  • Χωροχρονία I, στα πλαίσια συναυλίας ρεσιτάλ φλάουτου στο Ευβοϊκό Ωδείο, 23-12-1988, φλάουτο: Σοφία Καμβύση.
  • Ανάβαση, στα πλαίσια της Διεθνούς Μουσικής Αμφικτιονίας, συνδιοργάνωση: Μορφωτική υπηρεσία Υπουργείου Παιδείας, Κυπριακός Οργανισμός Τουρισμού, Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς Κύπρου, Υπουργείο Πολιτισμού Ελλάδος, 12-15 Ιουνίου, 1989, Κύπρος, διεύθυνση: Νίκος Χριστοδούλου.
  • Πέντε Παραλλαγές για φλάουτο και πιάνο, στα πλαίσια των εκδηλώσεων Νέοι Έλληνες Μουσικοί, 29-9-1989, Αμφιθέατρο Βεάκειο Πειραιά, φλάουτο: Θανάσης Κατάρας, πιάνο: Αντιόπη Πιτσιρίλλου.
  • Χωροχρονία Ι, για σόλο φλάουτο, στα πλαίσια του 4ου Φεστιβάλ Ελληνικής Μουσικής Δωματίου που διοργάνωσε η Ε.Ε.Μ. σε συνεργασία με το Α΄ Πρόγραμμα της Ε.Ρ.Α., 28-4-1990, Εθνική Πινακοθήκη, φλάουτο: Σοφία Καμβύση.
  • Ανάβαση, στα πλαίσια των Composers’ Workshop του Πανεπιστημίου της Βοστόνης, 27-4-1991, Βοστόνη, συγκρότημα σύγχρονης μουσικής ALEA ΙΙΙ, διεύθυνση: Θόδωρος Αντωνίου, μέτζο σοπράνο: Pamela Dillard.
  • Χωροχρονία Ι και Χωροχρονία ΙΙ (1989), για σόλο φλάουτο και φλάουτο και όμποε αντίστοιχα. Σειρά συναυλιών με το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής υπό τη διεύθυνση του Θόδωρου Αντωνίου, σε συνεργασία με την Ε.Ε.Μ. και το Τρίτο Πρόγραμμα της Ε.Ρ.Α., 15-5-1991, Ελληνοαμερικάνικη Ένωση, φλάουτο: Σοφία Καμβύση, όμποε: Γιάννης Παπαγιάννης. Χορογραφία: Αποστολία Παπαδαμάκη και Άννα Σοφία Καλλινικίδου.
  • Πέντε παραλλαγές για φλάουτο και πιάνο, στα πλαίσια των εκδηλώσεων ‘Μουσική- Χορός- Θέατρο’ της Ε.Ε.Μ., σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, 3-12-1991, Ελληνοαμερικάνικη Ένωση, φλάουτο: Στέλλα Γαδέδη, πιάνο: Ντιάνα Βρανούση, χορός: Χριστίνα Κλεισιούνη.
  • Ανάβαση, στα πλαίσια των συναυλιών του Πανεπιστημίου Αθηνών με το γενικό τίτλο: ‘Έργα του 20ου αιώνα- Έλληνες Συνθέτες’, 6-3-1992, Αίθουσα Τελετών, παίζει η Νέα Συμφωνική Ορχήστρα Αθηνών, διεύθυνση: Νίκος Χριστοδούλου, μέτζο σοπράνο: Μαρία Μαρκέτου.
  • Πέντε παραλλαγές για φλάουτο και πιάνο, στα πλαίσια μαθητικής συναυλίας του Πειραματικού Μουσικού Γυμνασίου- Λυκείου Παλλήνης, 24-5-1993, Αίθουσα AULA Φιλοσοφικής Σχολής, πιάνο: Ελένη Κεβετζίδου, φλάουτο: Ιάσωνας Σιφναίος.
  • Χωροχρονία Ι, στα πλαίσια των εκδηλώσεων του Δημοτικού Ωδείου των Άνω Λιοσίων, 29-11-1993, Αίθουσα Πολιτιστικών Εκδηλώσεων Δημαρχείου, φλάουτο: Μαρία Βασιλοπούλου.
  • Ανάβαση, στα πλαίσια του Κύκλου Ελληνικής Μουσικής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με τον τίτλο ‘Μουσική και Λόγος’, 5-12-1994, Αίθουσα Δημήτρη Μητρόπουλου, διεύθυνση: Νίκος Χριστοδούλου, μέτζο σοπράνο: Μαρία Μαρκέτου.
  • Κουϊντέτο (1986/1994), στα πλαίσια των εκδηλώσεων της σειράς συναυλιών ‘Millenium- Μουσική στο τέλος της χιλιετίας’ (5ος κύκλος), 8-3-1995, Αίθουσα Ινστιτούτου Γκαίτε, Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής, διεύθυνση: Μίλτος Λογιάδης.
  • Χωροχρονία ΙΙΙ (1995) για σόλο κοντραμπάσο, στα πλαίσια των Συναυλιών του Ωδείου Φίλιππος Νάκας, 27-3-1995, κοντραμπάσο: Βασίλης Παπαβασιλείου.
  • Χωροχρονία ΙΙΙ, στα πλαίσια των εκδηλώσεων του χώρου τέχνης ‘Θέατρο Φούρνου’, 20-21 Απριλίου, 1995, Αθήνα, κοντραμπάσο: Βασίλης Παπαβασιλείου, Video- χορός: Μάνθος Σαντοριναίος- Χριστίνα Κλεισιούνη.
  • Χωροχρονία Ι, στα πλαίσια της συναυλίας που διοργάνωσε η Ε.Ε.Μ. με την Ορχήστρα Εγχόρδων του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, 10-5-1996, Αίθουσα Τελετών, φλάουτο: Beata Iwona Glinka.
  • Χωροχρονία ΙΙΙ, στα πλαίσια του ρεσιτάλ κοντραμπάσου του Βασίλη Παπαβασιλείου με το γενικό τίτλο ‘Ένα σύντομο ταξίδι στον κόσμο του κοντραμπάσου’, 18-5-1996, στην Αίθουσα ‘Μελίνα Μερκούρη’ του Δήμου Άνω Λιοσίων.
  • Σπουδή για κουαρτέτο εγχόρδων (1996),στα πλαίσια του 1ου κύκλου συναυλιών με τον τίτλο ‘Ελληνικά Κουαρτέτα Εγχόρδων’ που διοργάνωσε η Ε.Ε.Μ. σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Γκαίτε, 28-5-1996, Ινστιτούτο Γκαίτε, Αθήνα, ‘Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο’, πρώτο βιολί: Γιώργος Δεμερτζής, δεύτερο βιολί: Δημήτρης Χανδράκης, βιόλα: Πάρις Αναστασιάδης, τσέλο: Απόστολος Χανδράκης.
  • Ανάβαση, στα πλαίσια των συναυλιών της ‘Ορχήστρας των Χρωμάτων’ στο Θέατρο Αλίκη, 24-2-1997, Θέατρο Αλίκη, Αθήνα, Ορχήστρα των Χρωμάτων Μουσικής Δωματίου, διεύθυνση: Μίλτος Λογιάδης, μέτζο σοπράνο: Αλεξάνδρα Παπατζιάκου.
  • Χωροχρονία ΙΙΙ, στα πλαίσια εκδηλώσεων του Ωδείου Φίλιππου Νάκας με γενικό τίτλο ‘WORKSHOP II’ σε συνεργασία με την Ε.Ε.Μ. υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, 27-2-1997, Αίθουσα συναυλιών ‘Φίλιππος Νάκας’, κοντραμπάσο: Βασίλης Παπαβασιλείου.
  • Έρως και Ψυχή (1997), μουσική για μπαλέτο, παραγγελία του Μεγάρου Μουσικής. Συναυλία στα πλαίσια εκδηλώσεων Μήνα Χορού που διοργάνωσε το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 29-30/11/1997, χορευτική ομάδα: Sine Qua Non, χορογραφία: Αποστολία Παπαδαμάκη, ορχήστρα Καμεράτα (ηχογράφηση στο Ηχογραφικό Κέντρο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών), διεύθυνση: Θόδωρος Αντωνίου
  • Σπουδή για κουαρτέτο εγχόρδων, στο 7ο Φεστιβάλ Ναυπλίου, υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εταιρείας για την Προστασία του Περιβάλλοντος και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, 26-6-1998, ‘Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο’: α΄ βιολί: Γιώργος Δεμερτζής, β΄ βιολί: Δημήτρης Χανδράκης, βιόλα: Πάρις Αναστασιάδης, βιολοντσέλο: Απόστολος Χανδράκης.
  • Σονάτα για βιόλα και πιάνο (1999), στα πλαίσια συναυλιών με γενικό τίτλο ‘MILLENNIUM’, που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Γκαίτε σε συνεργασία με την Ε.Ε.Μ. υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, 16-3-2000, Αίθουσα συναυλιών του Ινστιτούτου Γκαίτε, βιόλα: Elisabeth Schaefer, πιάνο: Σπύρος Κουτσουβέλης.
  • Χωροχρονία Ι, στα πλαίσια κύκλου συναυλιών και διαλέξεων για τη μουσική που διοργάνωσε ο Δήμος Καλλιθέας, 28-4-2001, Αίθουσα Συλλόγου Κωνσταντινουπολιτών, φλάουτο: Βιβή Παπαϊωάννου.
  • Σονάτα για βιόλα και πιάνο, στα πλαίσια συναυλιών με γενικό τίτλο ‘Μουσική του κόσμου(2ος κύκλος), που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Γκαίτε σε συνεργασία με την Ε.Ε.Μ. και το περιοδικό Μουσικολογία υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και μετά τη λήξη του τριήμερου συνεδρίου(25-27/2/2002) με θέμα ‘Η αξία της μουσικής σήμερα. Η μουσική μεταξύ ουμανισμού και εμπορευματοποίησης’, 27-3-2002, Αίθουσα συναυλιών του Ινστιτούτου Γκαίτε, βιόλα: Πάρις Αναστασιάδης, πιάνο: Ερμής Θεοδωράκης.
  • Pauvre enfant pâle, σε ποίηση Stéphan Malarmé, για μεσόφωνο και κοντραμπάσο (2003-2004), Ωδείο Φίλιππος Νάκας, Μουσική Δημιουργία στον 21ο αιώνα, 16/2/2004, μεσόφωνος: Αγγελική Καθαρίου, κοντραμπάσο: Βασίλης Παπαβασιλείου.
  • Χωροχρονία Ι, στο Louisiana State University Composers Forum, Λουιζιάνα, Η.Π.Α., 18/4/2004, σολίστ η Iwona Glinka.
  • Έρως και ψυχή, α’ μέρος, Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Μαέστρος Μιχάλης Οικονόμου, 21/5/2004, αίθουσα Aula Φιλοσοφικής Σχολής, Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου.
  • Νυμφαίες, για σόλο άλτο σαξόφωνο (2004), σολίστ Θανάσης Ζέρβας, 23/11/2004, Αμφιθέατρο Τελετών Παν/μίου Μακεδονίας. Τίτλος Συναυλίας: Ακαδημαϊκό Σαξόφωνο: ακαδημαϊκοί συνθέτες γράφουν για ακαδημαϊκούς ερμηνευτές.
  • Νυμφαίες, στα πλαίσια της συναυλίας με νέα έργα για σαξόφωνο, βιολί, βιολοντσέλο και πιάνο, Αίθουσα Συναυλιών Φίλιππος Νάκας, σολίστ Θανάσης Ζέρβας, 25/11/2004.

Εκδόσεις μουσικών έργων:

  • Ρήγμα (1980) και Εδέησεν να διέλθουν δάσος (1984), για μικτή χορωδία a capella. Περιέχονται στο βιβλίο ΕΡΓΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΘΕΤΩΝ για χορωδία a capella, εκδ. Υπουργείο Πολιτισμού και Επιστημών, Αθήνα, 1984.
  • Χωροχρονία Ι (1988) για σόλο φλάουτο, εκδ. Παπαγρηγορίου-Νάκας, copyright 1993.
  • Χωροχρονία ΙΙ (1989) για φλάουτο και όμποε, εκδ. Παπαγρηγορίου-Νάκας, copyright 1993.
  • Πέντε Παραλλαγές για φλάουτο και πιάνο (1980), εκδ. Παπαγρηγορίου-Νάκας, copyright 1993.
  • Ανάβαση (1987), για μεσόφωνο και ορχήστρα δωματίου πάνω στο ομώνυμο ποίημα του Saint John Perse, εκδ. Παπαγρηγορίου-Νάκας, copyright 1993.
  • Έρως και Ψυχή (1997) για ορχήστρα, μουσική για μπαλέτο, εκδ. Παπαγρηγορίου-Νάκας, copyright 2002.

Εκδόσεις δίσκων (CD):

  • Έρως και Ψυχή, παίζει η Καμεράτα Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής, διεύθ: Θόδωρος Αντωνίου, WARNER 1999.
  • Σπουδή για κουαρτέτο εγχόρδων, παίζει το Νέο Ελληνικό Κουαρτέτο. Περιλαμβάνεται στο CD String Quartets vol. 1, AGORA Musica, 1999.

 

E-Mail: mouriki@upatras.gr